Вчені вивели фіолетові помідори, що захищають від раку
28.10.08
Новий генетично модифікований сорт синтезує пігменти, які додають плодам фіолетове забарвлення і здатність попереджати рак.
Новий сорт помідорів, який може знижувати ризик захворювання раком, вивели британські вчені з університету міста Норвіч. Новий вигляд багатий антиокислювальним пігментом антоцианіном, який, як вважають вчені, володіє протираковими властивостями.
У помідори нового сорту був спеціально введений ген левового зіву - рослини, в якій міститься високий рівень антоцианіна. Антоциани - це фарбувальні речовини деяких рослин, що додають їм фіолетовий колір. Антоциани містяться в багатьох ягодах, наприклад, в чорниці. Вважається, що вони володіють антиоксидантними властивостями і можуть попереджати розвиток серцево-судинних і ракових захворювань. При цьому точний механізм їх дії дотепер невідомий.
Вчені з Центру імені Джона Іннеса у Великобританії у співпраці з іншими європейськими університетами ввели в рослини томатів два гени, що кодують синтез антоцианів. Ці гени були взяті з рослин левового зіву з фіолетовими кольорами. В результаті помідори набрали темно-фіолетовий колір, а також антиоксидантні властивості.
"Хімічний аналіз показав, що фіолетові помідори проявляють дуже високу антиоксидантну активність, що майже в три рази перевищує показники у звичайних плодів", - стверджує провідний автор дослідження Еухєніо Бутеллі, слова якого наводяться в повідомленні Католицького університету.
Згідно слів вчених, фіолетові помідори потрібні для вивчення дії антоцианів, оскільки дозволяють порівнювати звичайні плоди і фіолетові, схожі один на одного у всьому, окрім генів пігментів.
Зокрема, вчені вже провели експеримент на мишах. Вони розділили мишей, схильних до захворювання раком, на три групи: одним давали звичайний корм, другим додавали порошок з червоних томатів, а третім - порошок з фіолетових плодів. З'ясувалося, що тварини третьої групи різко відрізняються за тривалістю життя, яке в середньому склало 182 дні в порівнянні з 142 днями в двох перших групах.
За словами вчених, це багатообіцяючий результат. Проте, вони підкреслюють, що це тільки пілотний тест, і потрібна безліч додаткових досліджень перед тим, як такі помідори зможуть з'явитися на прилавках магазинів.
Поки ж дослідники рекомендують вживати в їжу звичайні фрукти і ягоди, що містять антоциани, наприклад, чорницю, червоний виноград, ожину, червоні яблука.
"Більшість людей не їдять по п'ять порцій фруктів і овочів в день, але вони можуть взяти максимум користі з того, що вони дійсно з'їдають, якщо звичайні овочі і фрукти будуть якомога більше насищені біологічно активними з'єднаннями", - говорить Кеті Мартін з дослідницького центру Джона Іннеса, де були створені помідори.
Як погоджуються фахівці, правильне харчування, велика кількість фруктів і овочів і маленької кількості м'яса - один з вірних способів зменшити вірогідність захворювання.